piątek, 4 lipca 2014

Bezglutenowe nugatowe płatki śniadaniowe

Jeszcze nigdy nie znalazłam słodkich płatków, które spełniłyby moje oczekiwania.
Słodkie kwadraciki, kuleczki do mleka - wszystko jest wypełnione po brzegi białym cukrem i sporą ilością tłuszczu, a w przypadku bezglutenowych - z dodatkiem niekoniecznie zdrowych mieszanek mąk.
Przy wolnej chwili możecie więc bez większego problemu przygotować swoją wersję płatków, które znakomicie smakują z jogurtem , z mlekiem lub jako słodka przekąska (bo chyba każdy z nas miał epizod jedzenia podobnych prosto z paczki!).
Przepis:
-szklanka mąki w tym:
1/3 szklanki ryżowej
1/3 szklanki gryczanej
1/3 szklanki kokosowej
-50g orzechów laskowych
-łyżka oleju rzepakowego
-jajko
-2 łyżki kakao
-3 łyżki płynnego miodu*



Mąki mieszamy razem w misce. 
Orzechy mielimy w młynku lub tłuczemy młoteczkiem na drobno, następnie wsypujemy je do mąk. 
Dodajemy jajko,kakao,olej i zaczynamy miksować na niewielkich obrotach powoli dolewając miód.Z tak przygotowanej masy lepimy kuleczki wielkości borówek. 
Pieczemy w rozgrzanym do 250 stopni piekarniku przez ok. 10 minut - trzeba kontrolować , żeby się nie spaliły! *zastępstwo:syrop klonowy

12 komentarzy:

  1. prezentują się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowych płatków jeszcze nie widziałam, super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to zaszalałaś na całego! CHCĘĘĘĘĘĘ <3 Wyglądają jak Nesquiki, ale muszą być jeszcze smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam już kiedyś domowe płatki, a tu widzę kolejna świetna wersja! koniecznie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba dam Ci Nobla za ten przepis! :O

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. hej, podałabyś kiedyś swój jadlospis? :) jesz tak zdrowo! ciekawa jestem, jak wyglada caly taki przykładowy dzien u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się w wolnej chwili, chociaż nie sądzę , żebym była jakimś wzorem do naśladowania ;)

      Usuń
  8. Wypróbuję w najbliższym czasie :) Podoba mi się tutaj i będę wpadać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się, mam nadzieję, że będą smakować! Zapraszam! :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania :)